Prenix 2011.01.01. 17:04

Bevezető

Nagyjából 12 éves lehettem, amikor egy Országház című kiadvány jelent meg itthon. Kartonlapokra nyomtatott sablonokból kellett kivágni rejtélyes alakzatokat, precízen meghajtani, majd ragasztani. Sok-sok óra múlva a konyhaasztalon elevenedett meg az épület a legapróbb részletekig. Oszlopok, ablakkeretek, szobrok, a jellegzetes kupola, mind-mind sikerélménnyel ajándékozott meg és azzal az érzéssel töltött el, hogy alkottam valamit.

A sorozat részeként megjelent később az Operaház, a gödöllői Grassalkovich kastély és a Szentendrei skanzen. Csodálatos perceket szerzett és egyre profibb módszerekkel raktam össze az épületeket. Már akkor beláttam, ezt bizony tanulni kell és gyakorolni. Alig vártam a sorozat következő részét, de az csak nem akart megjelenni.


Sok-sok évvel később – napjainkban -, újra eszembe jutott az egykori őrület. Kíváncsian kerestem rá a neten, hogy lehet-e kapni még ezeket, vagy ez egy kihalt dinoszaurusz (mű)faj és csak az emléke marad meg. Elképesztő felismerésre jutottam. Néhány országban a mai napig virágzik ennek a kultúrája. Franciaország, Csehország, Oroszország, Lengyelország, Németország fiataljai és idősebbjei előszeretettel hódolnak ennek a szenvedélynek és elképesztő mennyiségű kiadvány jelenik meg évről-évre a számukra.

Napjainkban már könnyen hozzáférhető az alapanyag is az interneten, így a teendő csak annyi, hogy kinyomtatjuk és máris kezdődhet az aprólékos munka – úgy mint rég.

Úgy tervezem, hogy a későbbi posztokban ilyneket fogok ajánlani az olvasóimnak, illetve arra bíztatom őket, hogy küldjék el nekem saját sikereiket, hogy mindenki örömére közzétehessem a blogon. Ennek feltétele csupán annyi, hogy a mérethelyes sablon linkjét és az összeszerelt műről készült fotót küldje el nekem, ígérem minden ilyennek szentelek egy posztot.

A témakör mindegy, ugyanis reményeim szerint kategorizálható lesz a gyűjtemény.

Várom az ötleteket és a műveket!

Én magam a Notre Dame-mal jelentkezek előszőr…
 

A bejegyzés trackback címe:

https://papirepito.blog.hu/api/trackback/id/tr362552515

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása